Nabídka zábavných a vzdělávacích programů je zaměřena na 4 cílové skupiny:
|
||
Hlavní cíle pro děti: |
Hlavní cíle pro mládež: |
|
|
|
Děti jsou ve všech nabízených programech zapojovány, nejedná se tedy o pasivní představení. Všechny programy lze časově přizpůsobit vašim podmínkám. Lze pracovat i s početnějšími skupinami, údaje níže uvedené berte jako ideální.
Cílová skupina: |
MŠ, 1. stupeň ZŠ |
|
Velikost skupiny: |
max. 20 |
|
Délka trvání: |
cca 1 hodina |
|
Požadavky: |
dostatek prostoru |
|
Obsah a přínos: |
Úvodní tanec s maskou. Následuje pohádkový příběh o vzniku hudby a tance. Vypráví o dvou dětech, které se vydají na dlouhé putování za štěstím pro svou vesnici. Děti získají povědomí o existenci jiné kultury, o jiných hudebních nástrojích. Naučí se sjednotit ve skupině a rytmu. Připomenou si smysl pohybu a propojení s hudbou. Jednoduchá identifikace dětí s postavami příběhu. Děti zjistí, že příběh můžeme vyprávět pohybem (střídání vyprávění s pohybem). Využití nejrůznějších hudebních nástrojů pro zvýraznění atmosféry a pohybu. Podpora fantazie zasazením prvků příběhu do reálného života. Kontaktní zkušenosti mezi dětmi. Dále platí obecné cíle pro děti, viz výše. |
Cílová skupina: |
MŠ, 1. stupeň ZŠ |
|
Velikost skupiny: |
max. 20 |
|
Délka trvání: |
cca 45 minut |
|
Požadavky: |
dostatek prostoru |
|
Obsah a přínos: |
Kouzelník vypráví příběh o zvířatech africké fauny, jak ke svému zabarvení přišla. Zprvu děti kompletují barevné vzory a zvířata, kterým náleží. Následně jsou zvířata představena básničkou. Každé z nich vyniká určitou vlastností. Ta je vyzdvihnuta použitím druhého extrému, děti si vyzkouší oba protiklady pohybem s pomocí rekvizit. Zároveň se děti naučí pozorovat své okolí a nacházet inspiraci k pohybu kolem sebe. Na závěr mohou děti (podle věku a konkrétní situace) nakreslit vlastní vzor - vymyšlené zvířátko, nebo vytvořit jedno společné zvíře. Poté společný improvizovaný pohyb tohoto fantaskního zvířete. Rekvizity, pomůcky. Dále platí obecné cíle pro děti, viz výše. |
Cílová skupina: |
2. stupeň ZŠ, SŠ |
|
Velikost skupiny: |
max. 40, ideálně sudý počet |
|
Délka trvání: |
cca 1 hodina, na požádání lze prodloužit |
|
Požadavky: |
dostatek prostoru |
|
Obsah a přínos: |
Na úvod tanec masky. K tanci hraje živá hudba. Jednoduchý tanec pro kluky a holky. Dívky se naučí jiné prvky než chlapci. Celkově se skupina stmelí. Jedinci jsou přinuceni komunikovat a brát ohled na ostatní. Výborný způsob jak vyzkoušet jiný druh komunikace. Získávání nových poznatků o cizí kultuře, tradici, roli tanečníka. Hudba zde dostává jiný rozměr (vs, reprodukovaná hudba). Rozšíření pohybového slovníku, kvalita pohybu. Na závěr možná improvizace, sólový tanec. Dále platí obecné cíle pro mládež, viz výše. |
Cílová skupina: |
MŠ, 1. stupeň ZŠ |
|
Velikost skupiny: |
max. 20 |
|
Délka trvání: |
cca 45 minut, na požádání lze prodloužit |
|
Požadavky: |
dostatek prostoru |
|
Obsah a přínos: |
Příběh děvčátka jménem Fatu, která navštíví různé kontinenty světa. Vyprávění propojené s pohybem. Rekvizity a tanec s kostýmy. Dále platí obecné cíle pro děti a mládež, viz výše. |
Cílová skupina: |
ZŠ, SŠ |
|
Velikost skupiny: |
max. 40, ideálně sudý počet |
|
Délka trvání: |
cca 1 hodina, na požádání lze prodloužit |
|
Požadavky: |
dostatek prostoru |
|
Obsah a přínos: |
Soubor pohybových her čerpající z taneční terapie a dramaterapie. Celkové zaměření pro skupinu lze přizpůsobit vašim požadavkům. Můžete zvolit např. cíle: spolupráce ve skupině, komunikace, podpora skupiny, relaxace apod. Dále platí obecné cíle pro děti a mládež, viz výše. |
(c) 2010 Marcela Sovadinová, Pavel Nowak